Postad av under Nyheter.

Goa-gubbar-2-bloggen

Tänk: digital marknadsföring. Tänk sedan: två goa gubbar 50+. Jag vet, ha ha ha. Det går inte ihop!
Men det skiter vi i. Lirar i den sköna nya digitala världen ändå. Och det bästa är: den lirar med oss.

Christian Immonen och jag (Thomas Lundh) har känt varandra länge. Men det är först nu vi börjat jobba ihop. Det är internets förtjänst.
Det har visat sig att internet behöver såna som oss. I första hand Google och Facebook, och även Instagram, Linkedin och Youtube.
De älskar 50-plussare! Egentligen borde vi vara anakronister. Vi är från den analoga tiden. Men internet gillar just det. Gamla, hederliga, mediarävar.

Kontakta oss på SEO Kompetens för mer information.

Tidningar och film!

Kolla bara i ditt eget Facebookflöde. Vad har du där? En del frukostbilder och mysiga semesterhälsningar från kompisar förstås. Men MÅNGA tidningsartiklar. Och allt fler filmer.
Facebook premierar tidningsartiklar och filmer. Det ser att de är poppis och därför får de extra bra spridning. Facebook gillar det Facebooks användare gillar. Likadant med de andra sociala plattformarna och Google. De gillar det det folk gillar.

Poesi och videokonst

Christian har varit konstnär i flera decennier. Han har sysslat med videokonst sedan 90-talet. På senare tid även med dokumentär utbildningsfilm.
Jag är journalist och författare. Jag lärde mig skriva med höger pekfinger på en Silver reed reseskrivmaskin. Poesi till att börja med, sedan romaner och sedan tidningsartiklar i en himla massa år. Som journalist har näringslivet i Småland varit mitt största intresse.

Native marketing

Nu jobbar vi med marknadsföring. Native marketing som det heter i vår bransch, där allting ska ha engelska namn.
Vi gör tidningsreportage och reportagefilm. Ibland kanske med en poetisk eller konstnärligt touch, eftersom vi har de bakgrunder vi har.
Men i stort sett; hantverksmässigt gedigna reportage.
Skillnaden mot traditionella medier är att vi gör det på uppdrag. Vi jobbar åt den som betalar för det. Sedan sprider vi reportagen och filmerna via sociala medier.
Och eftersom internet älskar gammalt hederligt traditionellt mediehantverk så får vi alltid bra, kostnadseffektiv, spridning.

Vad kostar det?

Jämfört med en middag på McDonalds är det dyrt. Jämfört med en annons i Dagens Industri är det billigt. Det fina med vår typ av marknadsföring är att vi når de människor du vill nå. Vill du nå direktörer så hittar vi dem och levererar ditt budskap till dem. Vill du nå småbarnsföräldrar i 30-årsåldern. Ja då hittar vi dem och levererar ditt budskap på ett bra sätt till dem.
Det är det fina med den här nya digitala världen. Internet lirar med dig, om du lirar med internet.

Thomas Lundh
SEO Kompetens

 

One Response to “Goa digitala gubbar 50+”

  1. Martin Abenius

    Hej!

    Skön inställning, ger inspiration och styrka åt många 50+ are som har det tufft att bevisa att de faktiskt har ett värde på arbetsmarknaden. Sen när blev kunskap, erfarenhet och kompetens omodernt?

    Jag har skrivit några rader om det och det skulle vara intressant att träffa er och höra mer hur ni tänker!

    Läs gärna vad jag skriver här; https://www.abencons.com/single-post/2017/05/08/Kompetensbrist-och-%C3%A5ldersdiskriminering

    Mvh

    Martin Abenius (50+)

    Svara

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *